вторник, 14 май 2013 г.

Пътуването до Пукет

Бяхме достатъчно големи късметлии, да намерим полети с максимално кратки престои помежду им, и изключително добри авио компании. Сменихме три самолета, като първите два бяха Turkish Airways, а последният - Thai Airways. Преди да потеглим прегледах много ревюта, и честно казано, се радвам, че не съм от хората, които веднага се настройват позитивно/негативно, защото щях да бъда от последните.



Отзивите за Турците, бяха смесени - отлична храна, и нелюбезен персонал. Бих споменала, че са в топ 3 най-харесвани аеролинии в Европа, и определено това не се постига с лошо отношение към пътниците.
Първият ни полет трая близо 1 час (София - Истанбул). Потеглихме в 21:45, от терминал 2, със никакво закъснение, че дори подранихме при пристигането ни на чуждото летище. За краткото време в самолета не съм се и надявала, че ще дадат нещо повече от фъстъци и напитки, и бях приятно изненадана, когато ми поднесоха един голям, препълнен поднос. Състоеше се от сандвич с пуешко месо и черен хляб, салата от айсберг + домати + моцарела, овкусена със зехтин с вкус на лимон, шоколадов пудинг, напитка,  и крекери. Времето за хапване на борда не е много, така, че ако не сте хищни като мен - и искате да пробвате всичко ( за да го оцените по-късно ), изберете едно нещо, и му се отдайте. Все пак оценявам храната с 6/6.
Престоят ни на Истанбулското летище беше кратък, така че не успяхме да се отдадем на duty free shopping, а и честно казано - не ни беше до това. Опашките за контрол там минаваха бързо, единственото ми оплакване е липсата на климатици. Превъзмогва се :)
Вторият ни полет също тръгна на време. Самолетът беше 2-4-2 като седалки, бяха оставили одеала, възглавници, чехли и слушалки на седалките. Скоро след това ни поднесоха локум, и подариха по един метален моливник, пълен с чорапи, тапи за уши, маска за очи и мини балсам за устни. Веднага след настаняването ни, ни раздадоха едни мини менюта, за избор на храна за вечеря и закуска. Смея да твърдя, че това, което ни сервираха превъзхожда не малко заведения, в които съм имала "късмета" да похапна. Избрах си пилешко филе на грил, със зеленчуци, мини плато от предястия, топло хлебче, и десерт, който разбира се - забравих. Закуската се състоеше от друго мини плато, бъркани яйца, йогурт с мюсли, и крекери. Останах пре-доволна. Фъстъците бяха заменени от лешници, а след вечерята раздадоха топли кърпи, за освежаване. Личи си, че се стараят да останат в топ 3 най-харесвани авиолинии в Европа.
Относно отношението на персонала - не го намерих за грубо, или невъзпитано и мързеливо, както по-рано бях прочела. Слушалките ми не работеха, и моментално ми дадоха други. Бях забравила химикал за да попълня документите за престоя в Тайланд, и услужливо ми дадоха. Тъй като трябваше да е на английски, ми направи впечатление, че помагат на хората, които не владеят езика.
Удобствата в самолета бяха много, като не забравяме изобилието от филми, предавания, музика и игри. Като единствен минус очертавам фактът, че към края на полета водата в една от тоалетните беше свършила, но е разбираемо, като се има предвид продължителността, и пълния самолет.
Разбира се, пристигнахме по-рано от уреченото в Банкок (трябваше да ни отнеме около 9 часа), изключително доволни от спокойния и удобен полет. Тук е мястото да спомена, че аз спах почти цяла нощ, за разлика от половинката. :D
Най-накрая, на тайландска територия, бързо се придвижихме към чек ин, и паспортния контрол, където ни снимаха, без да осъзнаем, че вместо 2 часа престой на летището, ни се събират повече от 3. За жалост, нямаше връщане назад - а безмитната им зона беше огромна, с удоволствие щях да я разгледам, за да убия време. Нещото, което ми направи впечатление, освен огромното летище, е колко красиво украсено и обгрижвано е. Навсякъде имаше кътове със зеленина, фонтани, и прочие - неща, които веднага се забелязват, и усещаш, че си на екзотично място.
Чакането за самолета мина бавно, но имаше безплатен интернет на два вградени компютъра, така че не е като да умираш от скука. Когато най-накрая видяхме самолета, не можах да повярвам, че е дори по-голям от предишния. Полетите от Банкок за Пукет има непрекъснато,   и наплива за тях е огромен. Персоналът на борда е изключително любезен и усмихнат, сервираха ни сандвичи с риба тон/кашкавал/филе + натурален сок. Определено се изядоха бързо, и на време за кацане. Отне ни по-малко от час, за да слезем на летището в Пукет.
Багажът ни го изкараха бързо, а на излизане от сградата, е пълно с таксиметрови шофъори, които искат да те присламчат. Нашият транспорт бе подсигурен от хотела, но когато не видяхме веднага човек с табела с имената ни, един господин в синя тениска се запъти към нас, за да ни помогне.
Бях скептично настроена, защото съм чувала колко шмекерии се въртят тук, и когато той подаде  телефона си, за да набере мъжът ми номера на хотела ни, помислих, че ще излъже, и ще ни предложи друго такси. Аз се лъгах. Явно тези хора са там, за да помагат на чужденците, да намерят превоза си. Докато не се свързахме с хотела, и не дойде транспорта ни ( което отне 3-4 минути ), господинът не ни остави намира. Благодарихме му, и потеглихме, оглеждайки се в захлас, в прекрасните околности... А какво ни чакаше на края на пътуването ни? И това ще ви разкажа, само че друг път :)
За сега ви пращам слънчеви поздрави от Пукет, и се надявам да се срещнем отново :)


Няма коментари:

Публикуване на коментар