сряда, 28 август 2013 г.

Храната в Тайланд


Седмица преди да заминем. Нещо ме човърка, че храната в Тайланд няма да ми е любимата. Пробвах уж, от тукашния Тай ресторант, и не ми беше по вкуса. И все пак нямаше нищо общо с истинската...

... която също не ми хареса.
Не ме разбирайте погрешно. В началото е вкусно! Супи с кокосово мляко и лимонова трева?

Скариди на корем? Къри с морски дарове, или пък пилешко.... Пълнен ананас с кашу и месо?

Но аз съм от онези хора, които обичат хляб и картофи. Най-вкусният ми обяд е салата с градински домати. И все пак не бях претенциозна. А там станах.
Има нещо магично в Тайландската кухня. Първо те завладява с екзотичните си вкусове и вид. И после свикваш, и ти писва да ядеш сладко непрекъснато. И под сладко имам предвид супи, и основни, подправени със захар.
Смесицата от вкусове е присъща на тази кухня. Усещаш люто, кисело и сладко наведнъж.
Плюс беше, че е пълно с разнообразни ресторанти. Един от моите любими остана Японското барбекю, където готвиш сам.
Поръчваш плата със сурово месо и риба, и ги печеш. Сокът им се излива в улей отстрани на съда, където можеш да прибавиш зеленчуци и протеин, за да направиш супа.
 Аз съм от хората, които обичат суши. Но го обичат много, и в големи количества. Тук сушито беше на бюфет, от типа " All you can eat " за час и половина. Цената - 17,50лв на човек. Включват се екзотичните им сокове, плодове, сладоледи и десерти. Освен огромното разнообразие от суши, присъстваха наденички, пържени пелмени и скариди. Видовете риба, приготвена така, също бяха много.

И да не забравяме въртящия се бар, на който се предлагаха разнообразни продукти за направата на супа. Да, тук тя е на голяма почит! Angry Birds всъщност е риба :)


 Корейската кухня се слави с това, че към основното ястие се включват няколко допълнителни блюда. За пример са този пангасиус на пара, и пърженото ми свинско. Личи си кой е спортистът в семейството.
Към тях има задължително ориз, салата, ким чи (подобно на кисело, но същевременно и люто зеле), мисо супа, и различни сосове.


 И да не забравяме Макдоналдс. Тук той е заел типично азиатска поза, вместо да седи мързеливо.

 Правят се и доставки. Господинът се гласи доста, когато го помолих за снимка :)

Любимият ми сандвич - McTasty /хрупкаво люто пилешко от бут/, пай с ананас и  пай със сладка царевица. И двата са страхотни. Не се осмелих, обаче, за пая с риба тон.

 И за финал - нещо, което много харесах - кокосова вода с парченца плод...

Имаше и страхотни напитки-желета,  на които не намирам снимки. Много разпространени са и напитките за красота, оцветени в привличащи жените цветове, и обогатени с колаген и какво ли не...
В крайна сметка, 2 седмици ми бяха достатъчни да се наситя на Тайландска кухня. За щастие, обаче, там не се предлагаше единствено тя. Порциите в местните Тай ресторанти са малки, цените - прилични. Казват, че в Пукет било най-скъпо. Представете си го като Слънчевия Бряг на Тайланд. Не знам, дали действително е така, но има логика - курорт е.
Навсякъде се предлагат хамбургери. С малко повече късмет, и добро местоположение, ще се наслаждавате на дюнери, мексиканска и скандинавска кухня.
Да се отбележи, че там опитах страхотни десерти и основни ястия, които по-натам ще спомена. За сега - това.

Да ви е сладко!

8 коментара:

  1. Беше ми много интересно, благодаря! ♥

    ОтговорИзтриване
  2. Откога чаках подобна публикация :) Супер! Искам още!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се! Сигурна съм, че публикациите от следващата ни дестинация ще се харесат повече. Само, че там храната е толкова хубава, че човек не се сеща и да я снима... Направо се втурва! Поздрави :)

      Изтриване
  3. Много харесвам публикации от първо лице за екзотични дестинации...Благородно ти завиждам за възможностите за пътуване по света :))Продължавай в същия дух :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти много! Радвам се, че ти допадат :)))

      Изтриване
  4. Здравей, красавице.
    Номинирах те за
    The Versatile Blogger Award
    http://svetlanabeauty.blogspot.com/2013/09/tagthe-versatile-blogger-award.html
    Ще се радвам да отговориш:)

    ОтговорИзтриване